Vilkår og Betingelser
1. BESTILLING
1.1 BESTILLING
Aftale om køb anses for indgået, når Teknikproffset.se har bekræftet bestillingen via mail.
Ordrebekræftelsen generes automatisk.
Hvis du ikke har modtaget nogen ordrebekræftelse indenfor 24 timer, bedes du kontakte kundeservice.
For at kunne handle på Teknikproffset.se, kræves det at man er fyldt 18 år, eller har sine forældres samtykke.
1.2 PRISER
Priserne er angivet inkl. moms på 25%.
I kurven ses den totale pris for varerne inkl. moms, fragt, samt eventuel faktureringsafgift.
1.3 AFBESTILLING
Så længe din bestilling ikke er påbegyndt håndtering, kan den afbestilles ved at kontakte kundeservice.
Angiv ordrenummer og fuldt navn, hvorefter vi bekræfter, hvis det er muligt at foretage en afbestilling.
OBS! Selv hvis du kontakter os inden din bestilling er påbegyndt håndtering, kan det ske at din mail ikke når at blive set før afsendelse af ordren.
Hvis din bestilling allerede er håndteret, kan du returnere den til os, når du har modtaget leverancen.
1.4 SKRIVEFEJL
Vi tager forbehold for skrivefejl, i form af fakta- og prisoplysninger, og forbeholder os retten til at korrigere dette ved konstatering.
1.5 MASSEBESTILLINGER
Vi forbeholder os retten til at stoppe massebestillinger, eller begrænse køb til max 1 stk. pr. køb eller kunde.
2. BETALING
Sammen med Klarna Bank AB tilbyder vi forskellige betalingsmuligheder, der passer dig bedst. Klarna gør det nemt og sikkert for dig som kunde at handle online.
Ved at gennemføre et køb accepterer du Klarnas vilkår for brug og behandling af dine personlige data.
2.1 PRIS
Priser er angivet inklusiv moms, men som virksomhed er priserne angivet eksklusiv moms. Ved en bekræftet ordre kan priserne kun ændres på grund af forhold uden for Teknikproffsets kontrol, f.eks. væsentlig ændring i råvarepriser, valutaændringer eller ændringer i momssatsen. Vores centrallager ligger i Mölnlycke, Sverige, men du betaler naturligvis ingen ekstra told for dette.
2.2 TILBUD
Eventuelle tilbagebetalinger sker primært direkte til det kort, du har betalt med. Har du ikke betalt med kort, betaler vi tilbage til din bankkonto, personlige konto eller bankgirokonto. Tilbagebetalingen sker inden for 14 hverdage fra kl den dag, vi har modtaget og godkendt din returnering.
2.3 KLARNA FAKTURA
Fakturaen skal betales inden for 30 dage og sendes til den e-mailadresse, du indtaster ved købet. Har du Klarnas app, får du også notifikationer der.Ved fakturakøb forbeholder vi os retten til at foretage en kreditopgørelse gennem Klarna AB. Klarna indsamler og behandler dine personlige data og kreditoplysninger for at opfylde dine anmodninger om 30 dages kredit. Du kan finde mere information om Klarnas fakturabetingelser her.
2.4 KLARNA FIRMA FAKTURA
Du kan finde mere information om Klarnas betingelser for virksomheder her.
2.5 KLARNAS DATABESKYTTELSE INFORMATION
Når du foretager et køb hos os, indgår du en særskilt betalingsaftale med Klarna. Du finder information om Klarnas vilkår og betingelser for deres forskellige betalingsmuligheder her. Dine personlige data vil blive behandlet i overensstemmelse med Klarnas databeskyttelsesoplysninger.
Hvis du vil læse mere om Klarnas betalingsbetingelser, kan du finde alle oplysningerne her.
Hvis du har andre spørgsmål om Klarna, kan du finde deres FAQ her.
3. LEVERING
3.1 LEVERERINGSTID
Lagervarer sendes normalt indenfor 1-4 arbejdsdage til Danmark, varierende for om varerne findes på web lageret eller på det eksterne lager. Den dato vi beregner for afsendelse af ordren, fremgår altid i kassen før køb. Efter afsendelse, kan leveringstiden variere, afhængende af valgt leveringsform.
Undtagelser kan forekomme ved meget høj ordretilgang, der kan resultere i at afsendelse forsinkes en dag eller to.
Hvis nogle varer ikke er på lager, afsendes bestillingen normalt når alle varerne er på lager. Hvis en større del af bestillingen kan leveres, sender vi ordren i to delleverancer. Der vil ikke blive afregnet yderligere leveringsomkostninger, ved delleverancer der sker på vores initiativ.
3.2 DELLEVERANCER
Ved at kontakte kundeservice, kan du selv anmode om at få din bestilling sendt i delleverancer. Dette vil påføre ekstra fragtomkostninger.
3.3 FRAGTOMKOSTNINGER
Fragtomkostninger er fra 29 DKK inkl. moms.
Fragtomkostninger beregnes automatisk på baggrund af vægt/volumen, og er tydeligt angivet i kassen.
Bestillinger fra 700 DKK inkl. moms leveres fragtfrit med Bring Parcel.
3.4 LEVERINGSMETODE
Mindre forsendelser med en værdi under 300 DKK inkl. moms kan sendes med brev. Forsendelser der sendes med brev er ikke forsikrede mod tab eller transportskader. Vi tilbyder også i visse vægtklasser leverance med Bring.
3.5 ÆNDRING AF TRANSPORTOPGAVEN
En pakke ligger hos omdeleren i 14 dage inden den returneres til afsenderen (gælder ikke breve). Hvis du ved en fejl har angivet forkert adresse eller postnummer, og ordren er sendt afsted fra os, skal vi lave en ”ændring af transportopgaven”. Du skal kontakte kundeservice for at gennemføre ændringen. Ændringen koster 225 DKK inkl. moms, hvilket er fragtmandens pris, uden nogen tillæg fra vores side. Prisen gælder forsendelse igennem Danmark, og vi kommer til at fakturere i restance. Fragtmanden har minimum 24 timers behandlingstid for sådan en ændring.
3.6 UAFHENTEDE FORSENDELSER
Uafhentede forsendelser debiteres en afgift på 150 DKK inkl. moms for at dække TP E-commerce Nordic ABs fragt og administrationsomkostninger. Der vil blive pålagt nye fragtomkostninger hvis ordren skal sendes på ny. Ved fragtfri leveringer fastsættes fragtomkostningerne på baggrund af forsendelsens vægt/volumen.
Uafhentede forsendelser uden sporingsnummer (breve), debiteres kun ny fragtomkostning.
3.7 FORSINKELSE AF LEVERANCEN
Hvis der opstår en forsinkelse af leverancen, meddeler vi dette via e-mail, hvis det er vores fejl der er skyld i forsinkelsen. Der kan findes tilfælde, som gør det umuligt for os at fuldføre en leverance, ex. hvis vores leverandører ikke kan fuldføre sit engagement hos os.
3.8 SKADET GODS
Skader på emballagen/den ydre indpakning samt ikke synlige skader bør anmeldes til fragtmanden inden rimelig tid. Synlige skader kan med fordel anmeldes direkte ved udlevering. Reklamation og skadesanmeldelse kan gives stiles til omdeleren. Alt emballage skal gemmes for eventuel inspektion. Giv altid kundeservice besked om reklamationsnummer, når du har anmeldt en reklamation hos fragtmanden.
4. RETURNERING
Nedenstående vilkår/instruktion gælder også ved ombytning
4.1 ÅBENT KØB
Vil tilbyder åbent køb igennem 100 dage, udover den lovpligtige fortrydelsesret. 100 dages åbent køb er begrænset til returnering af ubrudt indpakning og ubrugte produkter. Vi forbeholder os retten til at nægte åbent køb hvis disse krav ikke kan opfyldes, og returnerer da varerne mod fragtomkostninger.
4.2 FORTRYDELSESRET
Som forbruger (privatperson) har du 14 dages fortrydelsesret fra du har modtaget en vare vi har sendt til dig. Du behøver ikke angive nogen grund når du fortryder dig køb inden 14 dage. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du, eller en tredje part, dog ikke budvirksomheden, har modtaget varen, eller ved delleverancer, når du, eller en tredje part, dog ikke budvirksomheden, har modtaget den sidste vare fysisk.
Hvis du vil udøve din fortrydelsesret skal du meddele os dette via mail eller pr. post inden 14 dage. Du kan dog også uden først at kontakte os, returnere direkte inden 14 dage.
Du skal eftersende varen til os jf. nedenstående instruktion uden unødigt ophold, og i hver fald senest 14 dage efter den dag du meddelte os, at du vil udøve din fortrydelsesret.
Varen skal være intakt. Dette indebærer, at alt tilbehør (fjernkontrol, brugsanvisning, batterier etc.) skal sendes med retur.
Visse produktområder omfattes ikke af fortrydelsesretten, hvis plomberingen eller forseglingen er brudt. Disse produkter kan altså ikke returneres. Eksempel på disse produktområder er: headset, hovedtelefoner, slik, kosmetik, massageolier, produkter med licensnøgler og intimprodukter.
Teknikproffset forbeholder sig retten til, hvis dette er muligt, at debitere indkøbsprisen for eventuelle manglende dele/tilbehør, i stedet for at nægte udøvelse af fortrydelsesretten.
Fortrydelsesretten giver normalt efterbetaling i sin helhed. Hvis varen er længere tid undervejs end nødvendigt, forbeholder vi os til at gøre afslag i efterbetalingen, i henhold til varens afskrivning. Normalt er vores afslag vores indkøbspris til at erstatte manglende, brugte eller skadede varer eller dele af varer, men kan også vedrøre afdrag for nedsat værdi grundet hvordan varen finder anvendelse.
Virksomheder har ingen fortrydelsesret.
For at undgå problemer når du vil udnytte fortrydelsesretten, så tag, hvis du er usikker, kontakt til kundeservice inden du sender varerne tilbage til os.
For at udøve fortrydelsesretten, skal du give besked om det inden 14 dage for fortrydelsesretten, eller 100 dage for åbent køb. Så vil du modtage en returfragtseddel. Pakke skal du indlevere hos en omdeler for Bring Parcel.
Du skal selv bekoste retur fragtomkostningerne (69 DKK inkl. moms) ved udøvelse af fortrydelsesretten. Dette trækkes fra krediteringen af beløbet når returvaren er modtaget.
Returneringer der ikke opfylder ovenstående kriterier, returneres til afsenderen mod returfragtomkostninger.
Forsendelser som modtages retur uden information eller afsender sorteres fra, og gemmes i to måneder. Derefter kasseres de, hvis der ikke er modtaget noget krav.
Teknikproffset har ingen mulighed for at afhente pakker, som på egen foranledning er sendt retur med ex DHL, Bring eller Schenker’s privattjenester til ombud.
Teknikproffset modtager ikke pakker mod efterkrav/modtagerbetaling.
Uafhentede forsendelser betragtes ikke som udøvelse af fortrydelsesretten.
Ved udøvelse af fortrydelsesretten eller åbent køb, vil vi efterbetale dig for såvel varerne som indledende forsendelsesomkostninger hvis hele ordren returneres (men der tillægges ikke ekstra leveringsomkostninger til følge af, at du har valgt en anden leveringsmetode end den billigste standardleverance vi tilbyder). Efterbetalingen sker normalt inden 1-2 dage, dog senest inden 14 dage fra og med den dag vi blev underrettet om din beslutning om at udøve fortrydelsesretten (under forudsætning af, at det returnerede modtages i sin helhed). Vi efterbetaler dig med samme betalingsmiddel som du selv anvendte ved bestillingen. Efterbetalingen kommer ikke til at koste dig noget.
5. REKLAMATION
Hvis du vil returnere et defekt produkt, ansøger du om et RMA nummer hos vores kundeservice, som sender en omkostningsfri returfragtseddel, så du kan returnere produktet til fejlsøgning. Visse produkter tager vi ikke retur, men erstatter i stedet direkte.
Teknikproffset erstatter ikke fragtomkostninger som opstår ved anvendelse af andre forsendelsesmetoder end ovenstående.
Hvis vi vurderer at produktet ikke er behæftet med fejl som dækkes af fabriksgarantien, returneres produktet mod fragtomkostninger for tur- og retursendingen på 138 DKK inkl. moms.
Inden kunden bliver debiteret yderligere reparations- eller fejlsøgningsomkostninger tilspørges kunden.
Reklamation af varer skal afgives inden rimelig tid efter, at du som kunde opdagede, eller burde have opdaget fejlen. Reklamationsretten for en vare ophører under alle omstændigheder efter 2år.
For at undgå unødige reklamationer, er det en god ide, først at forsøge at kontakte fabrikanten for support/hjælp.
Ved at reklamere for et produkt til os, godkender du vores Reklamations- og Garantivilkår.
6. GARANTIVILKÅR
Teknikproffset stiller 1 års fabriksgaranti på alle varer, hvis ikke andet angives.
På produkter med medfølgende tilbehør ex batterier og høretelefoner, gælder producentens garanti, der kan være kortere end hovedproduktets garanti (dog minimum 3 måneder).
Garantien indebærer, at vi bytter eller reparerer defekte produkter i garantiperioden.
Garantien fælder fra indkøbsdatoen, og omfatter fabrikations- og materialefejl.
Slidskader omfattes ikke af garantien.
Derudover gælder garantien ikke ved skader forårsaget af ulykke eller uagtsomhed.
Garantien omfatter ikke fejl, forårsaget af ejerens egne ændringer eller indgreb i produktet som ikke er udført af Teknikproffset.
Garantien omfatter ikke fejl forårsaget af transportskader, spændingsfejl, lynnedslag eller tyveri.
Garantien erstatter ikke omkostninger til montering, rejser osv.
Hvis fejlen på produktet ikke kan udbedres af Teknikproffset selv, har Teknikproffset ret til at bytte produktet med et nyt, eller et med tilsvarende ydeevne uden at spørge kunden.
Producentens eventuelle udvidede garanti håndteres direkte af producenten. Naturligvis hjælper vi gerne til med kontaktoplysninger til de respektive producenter.
Alle reparationer udføres af de respektive producenter eller deres forhandlere. Det er således samme vilkår som hvis du havde købt varen i en fysisk butik.
Vær opmærksom på, at producenten har op til tre forsøg til at reparere produkterne, inden de er pligtige til at bytte dem ud.
Fabriksgarantien kan ikke overlades til tredjepart, og gælder kun for den person som står på kvitteringen/fakturaen.
Teknikproffset erstatter ikke tab af data ved eventuelle garanti og service indleveringer. Det påhviler kunden selv løbende at tage sikkerhedskopier.
Hvis vi vurderer at produktet ikke er behæftet med fejl som dækkes af fabriksgarantien, returneres produktet mod fragtomkostninger for tur- og retursendingen på 138 DKK inkl. moms.
Kvittering/faktura skal altid kunne vises ved anvendelse af garanti!
7. BEHANDLING AF PERSONLIGE OPLYSNINGER
Når du lægger din bestilling hos os, angiver du dine personlige oplysninger såsom navn, adresse og telefonnummer (personnummer ved fakturabetaling). I sammenhæng med din registrering og bestilling godkender du, at vi lagrer og anvender dine oplysninger i vores virksomhed for at fuldføre fores foretagende med dig. Vi dokumenterer også kommunikationen som vi har med dig via e-mail, dette for at give dig den service du forventer dig af os.
Teknikproffset kommer ikke til at videregive dine personlige oplysninger til tredje part. Hvis du vil abonnere på vores nyhedsbrev, sender vi dig information og produkttilbud til dig via e-mail. Dette kan simpelt afmeldes ved at klikke på et link, længst nede i nyhedsbrevet.
Jf. ”Personuppgiftslagen” (Den svenske databeskyttelseslov) har du ret til at se den information vi har registreret om dig. Hvis den er fejlagtig, ufuldstændig eller irrelevant, kan du kræve at informationen skal rettes eller slettes.
Teknikproffset forbeholder sig retten til, under større kampagner, ved enkeltstående tilfælde at kommunikere markedsføringsmateriale ud via sms og e-mail. Afmeldelse af abonnement kan ske ved iagttagelse af instruktionen i det respektive markedsføringsmateriale.
8. INTEGRITETSPOLITIK OG GDPR
Teknikproffset.se værner om din integritet og behandler dine personoplysninger efter alle gældende love og regler. Læs vores fuldstændige integritetspolitik her.
9. COOKIES
Cookies er information som sendes fra hjemmesider og lagres på din harddisk. Disse anvendes til at hjemmesiderne kan genkende sine besøgende når de kommer tilbage næste gang. Ved hjælp af cookies analyserer vi vores trafik, for at afkode et mønster i hvordan tjenesten anvendes. Disse analyser ligger til grund for udvikling af tjenestens indhold og design.
Teknikproffset hverken sælger eller udbyder personlig information om sine brugere, medmindre vi har dit udtrykkelige samtykke til at gøre dette.
Vi anvender helt enkelt informationen vi henter ind, for at forbedre tjenesten for vores brugere.
Ved at anvende hjemmesiden accepterer du, at vi lagrer information om dig som bruger.
9.1 INDSAMLING AF OPLYSNINGER FOR TREDJE PART
Tredjepartsleverandører, herunder Google, viser annoncer for Teknikproffset gennem søgninger på http://www.google.se og på hjemmesider på internettet, som Google viser annoncer på.
Tredjepartsleverandører, herunder Google, anvender cookies for at vise annoncer baseret på brugeres tidligere besøg på den enkelte hjemmeside. Besøgende kan vælge at blive undtaget fra Googles anvendelse af cookies ved at tilgå Googles annoncering ”opt-out” via linket: http://www.google.com/privacy/ads.
10. TVIST
Ved eventuel tvist følger Teknikproffset ARN’s anbefalinger. Via dette link http://ec.europa.eu/consumers/odr kan du læse mere om de regler som EU har anvendt ved forbrugertvister og om tvistløsning online (ODR)
11. FORCE MAJURE
I tilfælde af krig, naturkatastrofe, strejke, myndighedsbeslutninger, udeblevne leverancer fra underleverandører, eller lignende hændelser udenfor vores kontrol, som ikke med rimelighed kunne forudses og påvirker igangværende aftaler fra Teknikproffset.se, som gør at Teknikproffset.se ikke kan overholde nævnte aftale, bliver Teknikproffset.se frigjort fra sine forpligtelser til at fuldføre nævnte aftale.